Udobnost je jedan od glavnih uslova za efikasno vežbanje u teretani. Ključni faktor u ovom slučaju predstavlja odeća i dodatna oprema.

Odeća

Od toga kakvu odeću izaberete ne zavisi samo vaše raspoloženje, već i nivo preraspodele telesne temperature, rad znojnih žlezdi, kardiovaskularni sistem. Eksperti iz oblasti fizičkog vaspitanja, naglašavaju da odabir stvari za bavljenje sportom, treba da se pristupi veoma ozbiljno. Veoma je važan osećaj ugodnosti tokom sportskih aktivnosti. Morate izabrati pravu stvar za sebe u čemu ćete ići na fitnes. Za to je potrebno da razmotrite sledeće preporuke.

  1.   Udobnost pre svega. Odeća ne bi trebalo da ograničava vaše kretanje i da sprečava da se vežba odradi.
  2.   U odeći koju ste izabrali, ne bi trebalo da Vam bude vruće.
  3.   Vaše telo treba da diše. Zapamtite da se u toku treninga znojite,pa zato izaberite stvari koje upijaju znoj; – Treba da nosite samo onaj konfekcijski broj, koji Vam odgovara. Tesna odeća će sprečavati pokrete, i praviće da se osećate nelagodno.
  4.   Odeća mora biti na izgled lepa a isto tako i kvalitetna.

Pamuk je u ovom slučaju jedna od boljih varijanti. Stvari od ovog materijala su odlične za upijanje znoja i dozvoljavaju telu da diše. Pamuk je prirodni materijal. Ne izaziva iritaciju kože i alergijske reakcije.

Veliki nedostatak pamučnih stvari je prekomerno upijanje tokom intenzivnog treninga. To dovodi do toga da se stvari lepe za telo i ometaju kretaje. Brzo boja izbledi i istanje se.

U prodavnicama sportske opreme mogu se pronaći mnogo specijalnih sintetičkih tkanina, odgovarajućih za sportsku opremu. Dosta su elastične i udobne. Stvari od takvih materijala zadržavaju svoj prvobitan izgled duže vreme.

Obuća

Postoje posebne fitnes – patike, koje su odgovarajuće za trening u teretani. U njima možete veoma lako odraditi kardio trening, gimnastiku itd. Međutim, te patike nikako ne odgovaraju za jogu i borilačke veštine. Ukoliko trenirate takve discipline, treba razmišljati o lakoći i odgovarajućem broju. Prilikom posebnih fitnes treninga, obuća mora biti takva da drži zglob čvrsto.

 

Dodatna oprema

Da bi vas sportski život bio što više komforan, preporučuje se korišćenje razne dodatne opreme. Imaju, kako zaštitnu tako i pomoćnu (dodatnu) ulogu. Na primer, specijalne rukavice ne samo što uspešno štite ženske ruke, već i omogućavaju da se odrade neki teži sportski zahvati.

Nikako nemojte da zaboravite to, da intenzivni trening zahteva unos vode u organizam. Stručnjaci preporučuju unos vode od 200 do 300 ml na svakih 10 minuta vežbanja.

Nosite samo kvalitetne stvari i bavite se omiljenim vidom sporta. To je ključ Vašeg zdravlja i lepote.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *