Kreatin je organska supstanca koja obnavlja energetske rezerve ATP-a (hemijske energije). Adenozin trifosforna kiselina je glavni izvor energije koja se troši prilikom mnogih fizioloških potreba (na primer: varenje, disanje…). Kreatin u prahu ili tabletama – šta je efikasnije?

Fleksibilna upotreba

Kreatin u kapsulama i tabletama je veoma pogodan, možete ga poneti sa sobom u teretani, popiti odredjenu količinu, mogu se piti u svako vreme na svakom mestu. Nošenje kreatina u kapsulama ili tabletama ne zahteva mnogo prostora. Ne zahteva posebno poznavanje kako bi moglo da se popije čvrsti oblik kreatina. Ne treba razmišljati o tome u čemu da ga izmešate kako biste popili. Kreatin u prahu treba precizno izmeriti, onda treba smisliti u šta da ga izmešate, onda u štaga nositi,kako bi ga pomešali sa tečnošću i popiti, i takav rastvor ne sme duže od sat vremena da se čuva. Takođe kreatin u prahu zahteva posebnu pažnju u toku same upotrebe, mnogi ljudi koriste kreatin u prahu ttako što ubace u usta sam prah i onda popiju vodu. Takav način upotrebe kreatina nije preporučljiv, može doći do toga da prah prilikom disanja može proći kroz respiratorni trakt, gde može izazvati inflamatorne reakcije (razne upale i zapaljenja).

Brzina apsorpcije

Na osnovu mnogih istraživanja  kreatin u prahu se brže apsorbuje u odnosu na kreatin u kapsulama i tabletama. Kretatin u prahu odmah u vidu rastvora dolazi do digestivnog trakta (probavnog sistema) i tu se apsorbuje dok je kreatina u kapsulama potrebno da se otvori kapsula i da se duže vreme apsorbuje.

Kreatin u kapsulama nakon toga kada dospe u digestivni trakt, potrebno je da se oslobodi kapsule, i da onda nastavi u traktu sluzokože. Kreatin u tabletama se sporije apsorbuje čak i od kreatina u kapsulama, zbog toga što sadrže vezivne agense (koji čuvaju oblik tablete), koji značajno produžavaju vreme apsorcije. Druga stvar možete ih sažvakati tada se odmah apsorbuje, čim se nadje u usnoj duplji, ali posebnog efekta nema.

Stepen apsorpcije

Kreatin u prahu se najbrže apsorbuje, stepen apsorpcije kreatina u prahu je dosta lošiji nego kod kreatina u kapsulama, veliki deo praha se neutralizuje u degestivnom traktu  i izbacuje iz organizma. Apsorpcija kreatina u kapsulama je 100%, bez ikakvog gubitka. Zbog toga je efikasnost kreatina u kapsulama mnogo veće u odnosu na kreatin u prahu.

Doziranje

Pogledajmo na konkretnom primeru kreatin u kapsulama, gde je doza 2 kapsule ili 2500mg, i kreatin u prahu – porcija 5 grama. To znači da je doza kreatina u prahu 2 puta veća nego kreatina u kapsulama, a apsorpcija 50%  manja nego kod kreatina u prahu.

Stepen čistoće

Stepen čistoće kreatina je dosta visok, kako u prahu tako i u kapsulama. Malo je niži stepen čistoće kod kreatina u kapsulama, jer mali procenat mase kapsule pripada omotu.  Stepen čistoće je veoma subjektivni indikator, često se u kreatinu u prahu mogu pronaći i drugi suplementi u vidu praha: ugljeni hidrati, boje, arome.

Potrošnja

Kreatin u kapsulama je mnogo skuplji od kreatina u prahu, nekad je cena čak duplo veća. Ovo je glavni faktor prilikom odabira kreatina u prahu , jer je on dosta jeftiniji.

Kreatin u kapsulama je efikasniji od kreatina u prahu, ali glavni argument kreatina u prahu je cena, koja kreatin u prahu čini najpopularnijim oblikom kreatina na svetu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *