Kako kreatin radi i kome je potreban

Kreatin je popularan sportski dodatak koji sportisti koriste u procesu sticanja mišićne mase. Proizvod ima potpuno prirodno poreklo i delimično ga proizvodi ljudsko telo.

 

Osnovna doza kreatina koju osoba primi potiče od hrane životinjskog porekla – crvenog mesa, ribe, itd. Za one koji su aktivno uključeni u sport, ovaj količina možda neće biti dovoljna. Da bi se zadovoljila potreba za kreatinom, neophodno je dodatno ga koristiti u vidu sportskog dodatka.

Princip rada

 

Da biste izvršili određenu vežbu potrebna je energija. U trenucima intenzivnih treninga telo je uzima iz mišića. Ali kako bi se tamo pojavila ona prvo ulazi organizam u obliku masti, proteina i ugljenih hidrata koji se prerađuju u kreatin.

On služi kao dodatni izvor energije i omogućava vam da postignete visoke sportske rezultate. Dakle, glavni razlozi za uzimanje kreatina su:

  1. Ubrzanje metabolizma. Aktivno učestvuje u energetskom metabolizmu, ojačava ga i na taj način ubrzava metabolizam. Ovo omogućava osobi da brže gubi težinu kroz smanjenje masnog tkiva. Kreatin daje organizmu dodatnu energiju koja može da se iskoristi u teretani i učini vežbe efikasnijim.
  2. Povećanje snage. Od prvih dana uzimanja kreatina možete povećati intenzitet fizičkih aktivnosti. Ovo se može izraziti brzinom trčanja ili brojem ponavljanja vežbi snage.
  3. Povećanje izdržljivosti. Bez obzira kakvu vrstu treninga volite kardio ili vežbe snage, možete ih učiniti boljima.

 

Ko koristi kreatin i koje su njegove prednosti?

 

Postoji mišljenje da je kreatin koristan samo za one koji se bave sportom vezanim za brzinu, odnosno sprintere, fudbalere ili rvače. Ali u stvari on je jednako koristan i za ljude koji se bave dizanjem tegova.

  1. Maratonci mnogo cene kreatin. Naravno on ne pomaže da istrčite 42 kilometra, ali pomaže da se brže oporavite i povećate izdržljivost. Kreatin se može akumulirati u mišićima i koristiti po potrebi u kritičnim momentima.
  2. Dizači tegova koriste kreatin kako bi produžili pristup i dodali nekoliko ponavljanja. Zbog toga mišići su duže pod opterećenjem, što doprinosi njihovom rastu i povećanju snage.
  3. Sprinterima je potrebna energija za moćne i implusne pokrete. Unošenje kreatina daje ovu eksplozivnu energiju i smanjuje zamor.

 

Kreatin je jeftin i siguran dodatak. On će povećati vašu izdržljivost tokom treninga i pomoći u izgradnji mišića i snage.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *